Uvnitř mé hlavy

Existuje nespočet knížek, ve kterých můžeme nakouknout do hlav osob, jež trpí psychickou poruchou nebo i více poruchami. Jednou z nich je i Uvnitř mé hlavy, kde se hlavní hrdinka Alex potýká se schizofrenií. Často si není jistá, co je vlastně realita a kdy jen blouzní, proto vše fotí a později sleduje, jak objekty z fotografií mizí. Tak pozná, co je vlastně skutečné. Jediné, o čem ví, že není jen její přelud, je Alexina mladší sestra Charlie a dětská hračka Kouzelná osmička, při které se zastaví vždy, kdy potřebuje odpovědi na otázky. Její život se obrací naruby, když přestupuje na jinou střední školu, kde potkává Milese, jenž má o ní až výrazný zájem, na což není zvyklá. Navíc se výrazně podobá na jejího vymyšleného kamaráda Modroočko z dětství.

IMG_20170704_122636

Jako vždy začínám povídání obálkou, díky které jsem se také o knihu začala zajímat. Já vím, nesuď knihu podle obalu, ale kdo se první koukne na nudný nezajímavý obal než na nápaditý a něčím přitahující? I když se za to věčně kárám, pokaždé první vidím vzhled a je jasné, že vám to zvedne sympatie. A tahle obálka mě okouzlila na první pohled! Jakožto člověk, který rád maluje a nejraději sleduje, jak se jedna barva ztrácí v druhé, nemohla jsem knihu nechat jen býti. Musela jsem ji mít v ruce, osahat si ji a sledovat potisk zblízka. A hned jak mi dorazila, dech jsem ztratila ještě jednou, naživo je totiž ještě krásnější a hlavně tak příjemná na omak! Trošku mne ale zklamala zadní strana.

Jakmile jsem knihu otevřela a začala číst, hned jsem věděla, že tenhle styl psaní mi bude vyhovovat a půjde to velmi rychle. Čekal mě celkem šok, když jsem se po chvíli, alespoň mně to připadalo jako chvíle, odtrhla a už jsem byla za pěti kapitolami. Nejsem výrazně rychlý čtenář, ani pomalý, spíš takový průměr, který se rád pozastaví a zamyslí, znovu si přečte celý odstavec a podrobněji vnímá každé slovo snažíc číst mezi řádky. Uvnitř mé hlavy se však četlo samo. Během večera jsem dočítala poslední stránky – dobře, bylo půl druhé ráno, ale říkejme tomu večer. Už dlouhou dobu mne děj nechytl tak dobře.

Jako další plus připisuji například pomalý růst v romantice, někdy už jsem si říkala, že to snad ani nepřijde, nebo nádherně napsané zvraty, kdy jste cítili přesně to, co hlavní hrdinka.

IMG_20170704_122912

Naopak velké mínus má celá zápletka s ředitelem. Nepřišla mi nikterak zajímavá, ani důležitá, naopak zbytečná a nezáživná. Občas jsem si pohrávala s myšlenkou přeskočit několik odstavců, ale jelikož tohle nedělám, musela jsem to přejít. Myslím, že se dalo vymyslet něco lepšího, ale zároveň tím autorka poukázala na další chorou mysl. Děj by byl bez toho možná příliš strohý, ale přesto mi to snižuje hodnocení.

Postavy jsou kapitola sama pro sebe. Přiznám se, že mi nejdříve celá knížka připadala jako jedno velké klišé a především hrdinové, ale s postupem času, kdy se postavy více odhalovaly a následně jsem se s nimi začala vžívat, nemohla jsem o nich říci křivé slovo. Autorce se povedlo výborně projevit city ve všech akcích, které se děli. Opravdu nakouknete Alex do hlavy.

„Někdy mám pocit, že lidé považují realitu za samozřejmost.“

Když se za knihou ohlížím zpět, nemohu se dočkat, až dočtu všechny právě nakoupené knihy, pokud to někdy vůbec stihnu, a znovu se do ní pustím. Měla jsem velké nutkání to začít hned po přečtení. Jen otočit zpět na první stranu a číst dál, ale to by byl už velký extrém. Přestože mám pár výtek, Uvnitř mé hlavy se zařadila mezi knihy, které jsou v mém žebříčku hodně vysoko a jen tak se na ně nezapomíná.

Hodnocení: 8,5/10

4 thoughts on “Uvnitř mé hlavy

  1. Po Uvnitř mé hlavy už chvíli pokukuji. Jediné mé dva problémy jsou ale fakt, že mě neláká zas tolik, abych si ji kupovala a druhý problém tkví v mé lenosti a nechuti zajít si do knihovny. 😀
    Ale co se obálky týče, je opravdu pěkná. Pokukovala jsem po ní ještě předtím, než vyšla, u zahraničních bookstagramerů. I recenze je pěkná, pokud se mi dostane příležitosti, sáhnu po ní. 🙂

    To se mi líbí

  2. Musím říct, že o knize slyším poprvé – taková hanba! Nicméně podle všeho, co jsi o ní napsala, vypadá neskutečně dobře. Určitě se po ní někde mrknu, protože schizofrenie je odjakživa téma, které mě k sobě pevně táhne 🙂 Musím říct, že obálka je velmi působivá. Přesně, jak jsi psala, nemělo by se sice soudit podle obalu, ale je to prostě to první, co člověk vidí. Máme sklony k tomu všechno soudit na první pohled 😀 Čtení až do brzkých ranních hodin je vždy nejlepší, protože to vypovídá o skutečné čtivosti, že člověk dokonce zapomene na všechno kolem. Recenze se ti skutečně moc povedla, dostala jsem obrovskou chuť si knihu přečíst hned teď 😀

    To se mi líbí

    1. Tak to jsem moc ráda, že na tebe udělala tak pěkný dojem! Je to vážně skvělá knížka, také spíš oddechová, ale postavy jsou moc sympatické a rychle to ubíhá. 🙂
      Moc ti děkuji za pochvalu. 🙂

      To se mi líbí

Zanechat Odpověď

