Jak jsem se zamilovala do Doriana Graye

Přečetla jsem spoustu knih, kde jsem byla platonicky zamilovaná do postav. Ať už kvůli chování, popsaného vzhledu, nebo jen čistě z mých sympatií, přestože může hrát roli záporáka. Stalo se to již hodně krát, ale nikdy jsem nepocítila tak velkou lásku jako k Dorianovi.

Dorian Gray. Tolik emocí v jednom jméně. Tolik představ a fantazírování. Nekonečné vzpomínání na promluvy z knihy a vyjevování scén. Obraz Doriana Graye jsem začala číst čistě náhodou. Vždy jsem o tom přemýšlela, jelikož jsem si ho vybrala také k maturitě, ale koupě byla zcela spontánní. A řekněte mi, kdo by po tak roztomilé knížečce nesáhl? Po takové, která se sice nehodí do mé knihovny, ale nutí mě bez přestání jezdit prstem po povrchu. Fortuna Libri ty obaly proste umí.

IMG_20170719_164734

Bylo by zbytečné tu opěvovat děj a hodnotit, tohle není recenze, pouze se vyzpovídávám ze svého poblouznění. Jak bych se mohla ubránit roztomilému a nevinnému chlapci s filozofickou duší, který se právě chystá objevit všechny taje života? Jak bych jen mohla…

„Veliký poeta, doopravdy veliký poeta, to je to nejnepoetičtější stvoření na světě. Ale podprůměrní básníci jsou naprosto okouzlující. Čím horší jsou jejich verše, tím malebněji vypadají sami. Stačí vydat knížku podprůměrných sonetů, a pro ten pouhý fakt je člověk hned naprosto neodolatelný. Žije totiž poezii, kterou nedovede napsat. Ti druzí píšou poezii, kterou si netroufají prožívat.“

Kniha je jeden velký ráj ve kterém se ocitáte pokaždé, kdy zabloudíte do jejích stran. Nechce vás pustit a vy se také držíte zuby nehty, abyste ji nemuseli opustit. Upadáte pomalu do příběhu, velmi zlehka, jak je psaný. A nakonec, jako vrchol toho všeho, nakonec trávíte všechen čas s Dorianem. Je to složité dílo, alespoň pro mě, neboť přemýšlím dopodrobna nad vším, co přečtu. Každou větu se snažím rozpitvat do posledního písmenka. Celé dílo prokládá osobnost autora a jeho myšlenky, zároveň se tu však objevují osoby tak kontrastní, až to bije do očí.

IMG_20170719_163853

Pokud se chystáte, a já vám to vřele doporučuji, číst Obraz Doriana Graye, přeji jen hodně štěstí. Znám lidi, které toto dílo vůbec nezaujalo, pak znám ty, jež jsou tak moc ohromeni jeho dokonalostí jako já. Moc bych chtěla, abyste se našli v té druhé skupině a uviděli tu krásu díla.

„Její oči se chytily té melodie a zářily její ozvěnou; pak se na okamžik zavřely, jako kdyby chtěly skrýt své tajemství.“

Jsem moc ráda, že jsem si vybrala právě tuhle knihu k maturitě, jinak bych se k ní možná ani nedostala. Také na ni jen tak nezapomenu. Naopak, přemýšlím nad ní pokaždé, co ji v poličce vidím.

8 thoughts on “Jak jsem se zamilovala do Doriana Graye

  1. Na tuto knihu už mám chvíli zálusk. No, delší chvíli, abych se přiznala. Mrzí mě, že se mi zatím nedostala do rukou. Nejspíš to bude i proto, že do tohoto roku mi klasická literatura nebyla moc po chuti a zřejmě i nástup na střední školu a bližší seznámení se s klasickými díly mělo za následek, že se mi mnohem víc zalíbila Austenová, sestry Brontëovi (i když jsem se zatím dostala jen k Jane Eyrové od Charlotte) a po Bídnících jsem se zamilovala také do Victora Huga, takže už vedle mě leží Chrám Matky Boží v Paříži a jen čeká, až dočtu Rozum a cit.

    To se mi líbí

  2. Obraz Doriana Greye miluju … dokonce mě i potěšilo, když jsem ji tenkrát před x-lety našla v seznamu maturitní četby. Toto je totiž asi jediná kniha z povinné četby, kterou mám skutečně ráda. Mám ji doma v českém a v anglickém vydání a hrozně ráda se k ní vracím.

    To se mi líbí

  3. Obraz Doriana Graya je taká dobrá kniha! Kedysi som si hovorila, že klasická literatúra nie je nič pre mňa. Prečítala som si Pýchu a predsudok a bola som unudená k smrti. Ale raz som si povedala, že skúsim túto knihu a môj názor mi úplne zmenila. čítala som ju po anglicky, čo bolo dosť náročné, lebo je to predsa dosť stará kniha z úplne inej doby, ale veľa z jej myšlienok ma úplne dostali.

    To se mi líbí

    1. Páni, to se ti vážně klaním, že jsi ji zvládla v angličtině, jednou bych také ráda! Bohužel v tuhle chvíli si troufám říct, že bych trávila spoustu času jen porozuměním už první strany.
      Ale skvělá kniha, to opravdu, naprosto jsem se zamilovala do jejích myšlenek.

      To se mi líbí

Zanechat Odpověď

