TO | Pennywise se vrací

Začala škola, většina z nás má týden za sebou a já již nestíhám. Celé prázdniny si opakuji: čti knížky do školy, až nakonec je stejně nepřečtu a celý týden jsem trávila ponořená do povinné četby. Ale díky ní jsem právě zjistila, že Spalovač mrtvol je tak krásná knížka, naopak Bylo nás pět není vůbec pro mě a k maturitě si ji nevezmu.

To byla krátká omluva a dnes nás čeká článek z jiného soudku. A to jest film To, který právě běží v kinech a já nemohla v žádném případě prošvihnout premiéru. A celkem se mi tu i hodí, neboť se jedná o adaptaci knihy od Stephena Kinga.

Kdo knihu četl, jistě ví, o čem tenhle příběh je, pro ostatní objasním. Ve městě Derry se ztrácejí dospělí a především děti několikanásobně víc, než kde jinde. Jednoho dne zmizí malý Georgie a jeho bratr cítí vinu. Nikdy ho nepřestane hledat a se svými kamarády pomalu přichází na příčinu všech pohřešování.

it_2017_5k-2560x1440

Článek nepíši vůbec brzo, v kině jsem byla již ve čtvrtek sedmého, ale možná jsem jen potřebovala vydechnout. Určitě také nesnášíte, když jste tolik natěšení na film a najednou kde nic, tu nic. Bohužel se mi to stává poslední dobou často, teď jsem však našla výjimku!

Do kina jsem šla na horor, nutno říct, že poprvé, a přestože jsem dostala podle mého spíš hororový(nebo psychologický) thriller, zapůsobilo to neskutečně a možná jsem radši, než kdyby To pracovalo na stejném systému jako V zajetí démonů. Troufám si říct, že více strachu by celému snímku už uškodilo, neboť teď je to za mě skvělé. Samozřejmě i zde se objeví lekačky, které však fungují dobře a film nijak neruší.

Necítila jsem husí kůži a nutkání uhýbat pohledem, jako u jiných hororů, přesto atmosféra působila a některé scény navodily opravdu temné prostředí kolem vás.

K hereckému obsazení snad nemám ani co vytknout. To v podání Billa Skarsgårda nemělo chybu. Veškerá mimika, hlas, chování. Pro mě o 200% lepší, než v původní verzi z roku 1990 Tim Curry, kde, přestože klauny nemám v lásce, nepůsobil nijak zvlášť děsivě. Navíc velký obdiv za kostým a líčení. Dětští herci bez výtek. Všem to fungovalo dohromady, chemie a vtipy udělaly to, co přesně měly. Celkově se k ani jedné postavě nemůžu obrátit s negativní myšlenkou.

rs-it-15180d6f-a1fe-433a-99f4-a0b9fdd38f3a

Ze začátku jsem se trochu zhrozila času, neboť film trvá přes dvě hodiny a teď si můžu jen stěžovat, proč nemá alespoň tři. Celou dobu jsem nestíhala myslet na nic jiného než právě probíhající scénu a když nastal konec, nemohla jsem přijmout fakt, že mám opravdu už odejít.

Děj měl spád, žádné dlouhé oplétání okolo, navíc velké zakončení. Na rozdíl od verze 1990, která pro mě představuje tři hodiny neskutečné nudy. Klasika neklasika, existují daleko lepší horory i z dřívější doby.

Pokud se kdokoliv do kina chystáte, ale stále nevíte, rozhodně vám film doporučuji, ale nejedná se o horor, kdy málem skončíte s bílými vlasy. Přesto je jeden z nejlepších za poslední léta.

Vše fungovalo jak mělo, s herci jsem spokojená, nuda nenastala. Dostala jsem o kapku méně, než bylo slibováno, přesto jsem nadšená. A jelikož teď, kdy právě vychází článek, jsem opět v kině, podruhé na To, musím dát velmi dobré hodnocení. Tohle se totiž nestává.

Hodnocení: 85%

4 thoughts on “TO | Pennywise se vrací

  1. Já jsem To od Kinga nečetla (vlastně jsem od tohoto hororového velikána nečetla vůbec nic), ale už se těším, až budu při penězích abych si nakráčela do knihkupectví a odnesla si ho. Film byl úžasný a snad první horor, u kterého jsem fakt dokázala sedět klidně. xD Což se divím, že jsem se zvládla jen smát, když kamarádka vedle mě nadskočila a skoro kopla do sedačky před sebou, nebo když mi při pár scénách skoro rozdrtila dlaň. 😀
    Já osobně nejsem moc náročný člověk a snad od ničeho nic předem neočekávám, asi abych nebyla potom zklamaná. Ale To se mi opravdu moc líbilo, a když jsem se včera dívala na to staré, opravdu jsem se zmohla jen na to se smát, ani mi to nepřišlo jako horor. Uf, nevím, jestli se dočkám druhé části, nicméně doufám, že do té doby bych mohla knihu (snad) přečíst. 😀

    To se mi líbí

    1. Také jsem od Kinga zatím nic nečetla, respektive jsem se pokoušela, ale nikdy se nazačetla, ale doufám, že to jednou zlomím.
      Bohužel já jsem očekávala větší horor, ale nakonec nemůžu filmu nic moc vytýkat. Sice jsem se lekla jen, když mi holčina kopla zezadu do sedadla, ale nevadí! 😀

      To se mi líbí

  2. Já nejsem ani trochu hororový člověk. Není to nic pro mě, ale nějak jsem dostala nutkání se na tenhle horor podívat- přemlouvala mě k tomu kamarádka a tyjo asi se na to fakt s ní podívám, samozřejmě s podmínkou, že mi bude říkat scény, kdy to může být pro mě lekavé nebo nepříjemné. 😀 Ale TO mě fakt zajímá, tak uvidím. 😀

    To se mi líbí

Zanechat Odpověď

